سوالات متداول مشتریان
1- ساعت کاری تعمیرگاه مرکزی نیسان به چه صورت میباشد؟
این مجموعه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۶ و پنجشنبه ۸ الی ۱۲ آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیزمان میباشد.
2- چطور با مجموعه جهان نوین آریا نمایندگی نیسان تماس بگیریم؟
با شماره تلفن ۴۲۹۸۳- (۰۰۹۸۲۱) جهت ارتباط با مجموعه ما تماس حاصل فرمایید.
3- خدمات امدادی و سرویس در محل جهان نوین شامل چه مواردی میباشد؟
خدمات امداد جاده شرکت جهان نوین آریا به صورت شبانهروزی (۲۴ ساعته و ۷ روز هفته) پشتیبان شما میباشد. جهت ارتباط با مرکز امداد با شماره تلفن ۰۲۱۴۲۹۸۳ - داخلی ۳ و یا شماره همراه ۰۹۳۹۶۲۲۵۹۸۷ تماس حاصل فرمایید. قبل از تماس، شماره شاسی خود را آماده نمایید. محاسبه هزینه و صدور صورتحساب ایاب و ذهاب، اجرت تعمیرات و هزینه قطعات در صورتیکه تعمیرات انجام شده تحت پوشش گارانتی قرار گیرد (مطابق شرایط ارائه خدمات گارانتی) با هزینه شرکت انجام شده و در غیر این صورت بر عهده مشتری محترم میباشد.
4- از چه طریقی میتوانم شکایت خود را ثبت و پیگیری کنم؟
درخصوص ثبت شکایت لطفاً با شماره تلفن ۴۲۹۸۳- (۰۲۱) داخلی ۴ تماس گرفته و شکایت خود را مطرح نمایید و یا به صورت سیستمی و ثبت شکایت آنلاین در وبسایت (از طریق منوی امور مشتریان) فرم «ثبت شکایت» را پر نمایید. ضمناً پس از آن میتوانید از طریق منوی امور مشتریان / «پیگیری شکایت» از مراحل و نتیجه پیگیری مطلع شوید.
5- شرایط گارانتی قطعات و خدمات را چگونه دریافت کنیم؟
با مراجعه به دفترچه گارانتی خودرو در سایت جهان نوین آریا میتوانید از اطلاعات آن استفاده نمایید.
6- چرا انجام سرویسهای ادواری برای قرار گرفتن در شرایط گارانتی الزامی است؟
سرویسهای ادواری بیشتر شامل قطعات مصرفی و بازدیدهایی است که از دید راننده خارج میباشد و چنانچه این موارد در زمان مشخصی مورد بررسی و تعویض قرار نگیرد منجر به ایجاد خسارات مالی و در برخی موارد مانند آچارکشی پیچ و مهرهها منجر به خسارات جانی میگردد. ضمناً انجام سرویسهای دورهای علاوه بر موارد فوق به طول عمر خودرو نیز کمک مینماید.
7- وقتی برخی از علائم هشدار در پشت آمپر روشن میشوند چه اقدامی باید انجام دهم؟
شرح کلی علت نمایش هرکدام از علائم هشدار در راهنمای مالک خودرو آمده است؛ بنابراین فایل راهنمای مالک خودرو را در گوشی همراه خود ذخیره نمایید (در سایت جهان نوین آریا نیز قابل دانلود میباشد).
8- در ترافیک و یا پشت چراغ قرمز دنده گیربکس اتوماتیک را خلاص (حالت N) کنم؟
در صورتیکه میدانید بیش از ۳۰ ثانیه خودرو متوقف میگردد، دنده گیربکس را خلاص (حالت N) کنید.
9- چه نکاتی برای موتوری که دارای توربوشارژر میباشد اهمیت دارد؟
حرکت تقریبی چند دقیقهای پس از روشن شدن موتور مخصوصاً در فصول سرد؛ خاموش کردن موتور پس از چند دقیقه کار کردن درجا مخصوصاً فصول گرم؛ تعویض روغن بهموقع و با کیفیت؛ کار کردن درجا پس از ۲ ساعت رانندگی در سرعتهای زیاد.
10- روغن ترمز را در چه کیلومتری تعویض کنم؟
برای پیشگیری از خرابی سیستم ترمز علیالخصوص یونیت ESP که گرانقیمت میباشد، تعویض روغن ترمز در کیلومتر ۴۰۰۰۰ الزامی است (سیستم ترمز یکی از سیستمهای ایمنی خودرو بوده که در صورت خرابی میتواند خسارات جانی نیز در بر داشته باشد).
11- آیا میتوانم با خودرو در آفرود شرکت کنم؟
با توجه به اینکه گیربکس خودروهای نیسان از نوع اتوماتیک CVT میباشد، حرکت خودرو در مسیرهای آفرود میتواند منجر به خرابی گیربکس شده و یا طول عمر آن را بهشدت کاهش دهد. از انجام این عمل کاملاً پرهیز نمایید.
12- آیا میتوانم خودرو را زمانیکه خاموش شده تا تعمیرگاه بکسل کنم؟
خیر. در صورتیکه موتور خودرو خاموش است هرگز آن را بر روی چرخهای خود در خیابان بکسل نکنید. این عمل باعث خرابی گیربکس خواهد شد. بنابراین در صورت خاموش شدن موتور، خودرو را توسط خودروبر حمل نمایید.
13- آیا در صورت خالی شدن باتری میتوانم از باتری کمکی استفاده نمایم؟
در صورتیکه از اتصال باتری کمکی به باتری خودرو اطلاع کامل دارید مشکلی ندارد؛ اما اگر کابلها را برعکس وصل کنید میتواند منجر به خرابی قطعات الکتریکی خودرو و خسارات شدید گردد. برای انجام این کار از راهنمای مالک نیز میتوانید استفاده کنید.