شرایط و ضوابط ارائه خدمات گارانتی

ضمن تشکر از حسن انتخاب شما، شرایط و چگونگی استفاده از خدمات گارانتی خودروی خریداری شده را به اطلاع می‌رسانیم.

تعريف تضمين يا ضمانت (گارانتی):

گارانتی، تعهد و تقبل شرکت سازنده مبنی بر کارکرد صحیح خودرو در یک دوره معین است که نوعی تضمین طراحی، مکانیزم قطعات و مونتاژ به حساب می‌آید. در صورت بروز هر گونه مشکل در این دوره، کلیه ایرادهای ناشی از تولید، به رایگان توسط شرکت تولید‌کننده محصول برطرف خواهد شد.

گارانتی خودرو:

1- خودروی ارائه شده توسط شرکت جهان‌نوین آریا، از تاریخ تحویل به مشتری برای یک دوره 36 ماهه و کارکرد 80000 کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) با توجه به شرایطی که در این دفترچه آمده است، گارانتی می‌شود.
2- خدمات گارانتی محدود به تعویض و یا تعمیر قطعات معیوب (بنا به تشخیص شرکت جهان‌نوین آریا) و دستمزد مربوطه است.
3-هرگونه خدمات گارانتی باید توسط نمایندگی‌های مجاز شرکت جهان‌نوین آریا صورت پذیرد.
4-داغی قطعات تعویض شده گارانتی، متعلق به شرکت جهان‌نوین آریا است.

موارد خارج از تعهدات گارانتی

1) اقلام ضمانت در خودرو شامل مواد و قطعات مصرفی از قبیل روغن، مایع خنک‌کننده و نظایر آن و استهلاک قطعات استهلاکی از قبیل لنت ترمز، تیغه برف پاک‌کن، صفحه کلاچ و نظایر آن نمی‌شود.
تبصره: تعویض قطعات مصرفی و قطعات استهلاکی که ناشی از عیب موجود در هر یک از مجموعه‌های خودرو باشد مشمول گارانتی است.
 2) لیست قطعاتی که عمر کارکرد آنها کمتر از دوره گارانتی خودرو مطرح شده به شرح جدول زیر است:   
نام قطعات    زمان تضمين کارکرد
باطری    يک سال
لنت ترمز، لاستيک‌ها، تسمه‌ها، شمع موتور، تيغه برف‌پاک‌کن    10000 کيلومتر از زمان تحويل خودرو

3) عوامل آسيب‌زننده به رنگ خودرو مانند مواد شيميايی، شيره درختان، فضولات پرندگان مشمول گارانتی نمی‌شود.

موارد نقض گارانتی

قسمت‌های مرتبط خودرو در حالت‌های زیر ازپوشش گارانتی خارج می‌شود:
1) در صورتی‌که بر اثر تصادف یا حوادث، اتومبیل دچار عیب و نقص شود.
2) دستکاری سیستم کیلومترشمار (سیم کیلومتر یا صفحه کیلومترشمار) به طوری که تشخیص مسافت طی شده ممکن نباشد.
توجه: چنانچه به هر دلیل کیلومترشمار خودروی شما کار نمی‌کند در اسرع وقت به نزدیک‌ترین نمایندگی مجاز شرکت مراجعه کنید.
3) در صورتی‌که سرویس‌های ادواری اعلامی (مندرج در بخش سرویس‌های دوره‌ای همین بخش از دفترچه) در موعد مقرر و در نمایندگی‌های مجاز شرکت جهان‌نوین آریا صورت نگرفته باشد.
4) هر گونه تعمیرات فنی در خارج از شبکه تعمیرگاهی مجاز شرکت جهان‌نوین آریا انجام پذیرفته باشد.
5) اعمال هر گونه تغییرات در خودرو ( نظیر: تقویت موتور)-  حذف قطعات و جایگزین کردن قطعات دیگر (همچون استفاده از تجهیزات غیر استاندارد مثل رینگ و تایر غیر استاندارد، تغییر در فنربندی خودرو).
6) در صورتی‌که لوازم جانبی و یا آپشن‌ها که با برق خودرو در ارتباط هستند در خارج از شبکه نمایندگی‌های مجاز شرکت جهان‌نوین آریا نصب شده باشند مانند دزدگیر.
7) عیوب ناشی از استفاده نامناسب از خودرو: غفلت یا خطای راننده (همچون عبور با خودرو از میان آب که منجر به آسیب به موتور گردد.) - استفاده غیر معمول نظیر استفاده در مسابقات رانندگی (حتی کوتاه‌مدت)

سرويس‌های دوره‌ای:

 1)  سرویس‌های دوره‌ای پیش‌بینی شده در این دفترچه با توجه به توصیه‌های کارخانه سازنده این خودرو بوده و انجام به موقع آنها شما را در نگهداری خودرو در وضعیت مطلوب یاری و شرایط رانندگی اطمینان‌بخشی را فراهم می‌کند. هنگام انجام این سرویس‌ها، سیستم‌ها و قسمت‌های پیش‌بینی شده خودرو مورد بررسی و بازدید قرار گرفته و برخی تعمیرات، تنظیمات و تعویض قطعات روی آن صورت می‌گیرد که عدم انجام به موقع این سرویس‌ها با توجه به خساراتی که به بار می‌آورند هزینه‌های تعمیر و نگهداری خودرو را افزایش می‌دهند. بر همین اساس ضرورت دارد که طبق جدول ارائه شده در این دفترچه نسبت به انجام سرویس‌های ادواری خودروی خود با مراجعه به یکی از نمایندگی‌های مجاز اقدام کنید.
2) هزینه‌های اجرت، مواد و قطعات مصرفی (از قبیل: روغن،فیلتر، ضد یخ) در هر یک از سرویس‌های ادواری، توسط مشتری پرداخت می‌شود.

يادآوری: جدول سرويس‌های ادواری در دوره گارانتی به شرح زير است (هر 5000 کیلومتر یک سرویس):

کارکرد خودرو کیلومتر (*1000) 5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55 60 65 70 75 80
ماه 12 24 36

 

گارانتی قطعات وخدمات:

مشتری گرامی، در دوره وارانتی (دوره خارج از گارانتی) خدمات ارائه شده توسط نمایندگی‌های مجاز، به مدت 2 ماه یا 3000 کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) و قطعات تعویضی به مدت 6 ماه یا 10000 کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) ضمانت می‌شود.

ارائه فاکتور رسمی:

ارائه فاکتور رسمی و سیستمی و هزینه تعمیرات و قطعات در زمان تحویل خودرو به مشتریان توسط نمایندگی الزامی‌است.


الزام‌ پذيرش خودروهای دارای مشکل ايمنی:

نمايندگی مجاز تحت هر شرايطی ملزم به پذيرش خودروهايی است که به دليل موارد ايمنی قادر به تردد نیستند.

تعهد خدمات گارانتی:

چنانچه مصرف‌کننده در دوران ضمانت به نمایندگی مجاز مراجعه نماید و رفع کامل ایرادات خودرو تحت هر شرایطی در مدت زمان باقی‌مانده از دوران ضمانت خودرو برای نمایندگی مقدور نباشد، نمایندگی موظف است ضمن اعلام کتبی موضوع به مشتری ترتیبی اتخاذ نماید که خودروی مشتری در اولین فرصت ممکن تحت شرایط ضمانت رفع نقص شود.

دوره تعهد (وارانتی):

دوره تعهد یا دوره تامین قطعات و ارائه خدمات فنی استاندارد، برابر 10 سال از زمان تحویل خودرو به مصرف‌کننده است.